2011. április 13., szerda

Szabadság

Miért lesz barát valaki? Miért keresem a másik kapcsolatát?

Sokszor csak azért, mert szeret engem. Sokszor azért, mert olyan javakhoz, értékekhez, nyereségekhez juthatok általa, amikhez alapjában véve nem tudnék hozzá férni. Na ezt nevezik érdekkapcsolatnak.
Körbenéztem ma. És elég sok ilyet találtam a kapcsolati tényezőim között. Néha meg akarok felelni mások elvárásainak. Néha leszarom. De arra ismét rájöttem, hogy néha igenis önzőek a társkapcsolataink. Ha másért nem, akkor azért, mert jó érzés, hogy valaki szeret. És mennyire nehéz ezen túllépni... Ugye?
Nyugtass meg, hogy nem csak én látom így...

Azt hiszem a szabadság akkor kezdődik, amikor szinte teljesen mentes tudok lenni ezektől. Meg valahol a Krisztusi szeretet is...

Valaki egyszer ezt találta mondani: "Az igazi dolog az, amikor szeretek valakit annak ellenére, hogy boldogtalanná tett"

5 megjegyzés:

  1. írtam egy regényt, de elszállt. az volt a lényege, h szerintem minél szerencsétlenebb vki az adott pillanatban, minél inkább rászorul mások éltető szeretetére, annál önzőbb és minél inkább el tudja hinni, h JK a karjaiban tartja, minden körülmények között, annál önzetlenebb. szerintem ez egy folyamat és mindig van mit tágítani a határokon. szerintem a lényeg, h legyünk őszinték önmagunkhoz és a másik emberhez is. nem tudom, h mennyire tudnék szeretni egy embert, aki boldogtalanná tett/tesz. hú, ez nagyon nehéz kérdés.

    VálaszTörlés
  2. :)
    hallgass PálFerit!
    http://palferi.hu/download/hang/20110405.mp3

    VálaszTörlés
  3. meghallgattam. ketten boldogtalannak lenni talán nem olyan magányos dolog, mint egyedül. talán, ha meghallgatnám az egész évadot megvilágosodnék.:)

    VálaszTörlés
  4. köszönöm! most minden biztatásért nagyon hálás tudok lenni.:) megyek és boldogulok!:)

    VálaszTörlés