2010. június 21., hétfő

Már megint a szex

Bocs, hogy én is ilyen sexes témát veszek elő, dehát úgy látszik mostanában ez a divat.
Nomeg Szabina barátommal beszélgettem nemrég és megfogalmazódott egy két gondolat a témával kapcsolatban, melyeket úgy érzem itt is érdemes közölni.
Mi az oka annak, hogy a házasság előtti tisztaság kérdése értéktelenné válik, vált? És nem csak úgy kint a nagyvilágban, hanem az egyházon belül is!? Mitől lett sokak számára értelmetlen ez a kérdés? Magamon tapasztalom, hogy amíg 2 évvel ezelőtt még teljesen szilárdan azt mondtam, hogy full tiszta kapcsolatot szeretnék, semmi túlkapás, addig ma már egy komoly kapcsolat velejárójának érzem, kezelem a sexualitást. Hiteltelenné váltam volna? Nem hiszem! Nem csak én vallok így! És nem csak én lépem át a határokat, miközben gyakorló kereszténynek vallom magam!
Vitathatatlan tény, hogy ez a "probléma" jelen van, és egyre erősödik keresztény berkeken belül is!
Talán nincs értelme okokat keresni, hiszen a folyamat már régóta létezik, és talán csak én látom túl szubjektíven azt, hogy egyre inkább erősödik ez a vonulat a fiatalok között, de Szabinával való beszélgetésem során visszanyúltunk a gyökerekhez.
Szerény véleményem szerint pedig az oka annak, hogy egyre inkább elhatalmasodik a házasság előtti tisztaság értékének megkérdőjelezése a következő:

-Egyrészt az egyház, a papok, a hittanok, a táborok, a beszélgetések, a legapróbb dolgok is az egyházon belül tapasztalataim szerint túlmisztifikálják a témát. Erőltetetté válik a kérdés morális értékének megvitatása. A tavalyi galgás táborban például úgy éreztem, hogy túl sok problémát és kérdést ide vezetünk vissza! Nagyon rákoncentrálunk, hihetetlenül kiemeljük ennek a fontosságát! Arról például, hogy vasárnap ki jár és ki nem jár templomba szinte semennyit nem beszélünk. Pedig ugyanolyan nyilvánvaló, kérdéskör lehetne, mint a házasság előtti nemi élet! És a tízparancsolatban is ugyanúgy benne van! Erről azonban senki se beszél! De ez csak egy példa volt, lépjünk tovább:

-Miután a témát jóóóól kidomborítottuk és körbenyaltuk, egyenesen következik, hogy mindenki fejébe el is ültettük. Innentől kezdve nem csodálkozhatunk már azon, hogy miért jön elő oly gyakran ez a téma. Tegyük fel, hogy Józsi, aki magát jókiállású keresztény fiatalnak tartja egyszercsak mindezek után azt tapasztalja, hogy nézdmáá, ők lefeküdtek egymással! És ők is, sőt ők is, és ők is! Innentől kezdve mind1 miért tette meg bárki is, Józsiban egyértelműen megkérdőjeleződik az egyház tanítása. Elavulttá válik, idejétmúlt lesz. És jogosan!!

-És ez az, ami miatt az egész kérdéskör fontossága alaptalan lesz!!


Az egyház túl nagy hangsúlya a tisztaságra <--> Személyes tapasztalata annak, hogy szinte senki sem veszi komolyan mindezt! -->>> Ha eddig még úgy is gondolta, hogy a tisztaság fontos, ezekután már persze, hogy értékét veszti mindez!

Hát én így látom a helyzetet...

7 megjegyzés:

  1. Nekem ez a kérdés szimbolikus. Például gondoltál-e már arra, mi jön később?

    -El lehet-e válni?
    -Elvetessem-e a gyerekem, ha előreláthatólag súlyos sérüléssel fog születni?
    -Csalhatok-e, hogy eltartsam a családom?
    S attól még, hogy pl. a magyar munkavállalók nagy százaléka (egyes szektorokban ez több, mint 90%!) korrumpál vagy korrumpálható, ez tragédia és komoly gond, egy szerintem elfogadhatatlan társadalmi norma.

    Ezek csak pár villantások. Hol állsz meg?

    S ha jobban körülnézel, találsz még sok-sok mohikánt, nem te vagy az utolsó.

    VálaszTörlés
  2. őő
    nem teljesen ertem mire szeretnel kilyukadni...
    tudom en vagyok szuk agyu:))
    kicsit fejtsd mar ki jobban ezt!

    VálaszTörlés
  3. aztt akarod mondani, hogy ez a kérdéskör túlmutat önmagán?? és csak egy állomás, a "nagyobb" felé??

    VálaszTörlés
  4. Azt akartam érzékeltetni, hogy ha itt nem tudnánk helytállni, később miért fog menni, amikor még kiélezettebbek a döntési helyzeteink? Idővel egyre nehezebb szembefordulni az árral.

    VálaszTörlés
  5. Túl van rágva a téma, egyetértek.
    Büszke vagyok arra, hogy nálunk a Fácán-soron a premis hittanok alkalmával ezek a kérdések soha nem kerültek elő. Pedig hat éve járok oda és nem most kezdtem az általánost.
    Ott az a módi, hogy ez is mint ahogy sok más tere a normális emberi létnek, más - mélyebb - dolgokból születik, nem kell róla konkrétan beszélni. Ha ugyanis az ember istenes élete tiszta, akkor ez miért lenne más?
    Ajánlom mindenkinek hogy néha nézzen át más hittanos csapatok összejöveteleire, mert sok alapvető különbség van a magyarázatok között. Persze a lényeg ugyanaz... De szerintem fontos amit itt most írtál. Túl van rágva, nem lehet ez elsődleges szempont az ember életében, vannak sokkal nagyobb dolgok is.
    Örülök ennek a posztnak.

    VálaszTörlés
  6. örülök hogy örülsz:-)
    köszi

    VálaszTörlés