2010. október 22., péntek

Énenekelj!

Szeretek énekelni! Szeretem az énekóráimat! Felszabadít, inspirál, szabaddá és kreatívvá tesz, jó dolog!

Amikor képezed a hangodat, megismered önmagadat. Megismered azt, hogyan működik a tested, hogyan tudsz bizonyos egyszerű dolgokat megvalósítani, hogyan válik a hangskálád szélesebbé. És megismered a lelkedet is. Mindazt a művészetet és elvontságot, ami benned van. Amiről talán nem is tudtál. Újabb és újabb ajtók nyílnak meg benned.
De ahhoz, hogy igazán szabadon tudj énekelni, el kell engedned a világot. Rá kell jönnöd, nem attól lesz szép hangod, ha erőlködsz és a technika minden eszközét beveted. Persze, ez is kell. Amikor igazán énekelni szeretnél, el kell szakadnod mindentől, ami a materializmushoz köt. Meg kell tanulnod félelem nélkül élvezni azt, amikor a saját hangodon lépkedsz, fokozatosan, egyre följebb és följebb.

Néha olyan művészi magasságokba emelkedek egy-egy éneklés alkalmával, amit addig el sem tudtam volna képzelni. És nem azért, mert olyan marha jól csinálom, és tehetséges lennék. Egyszerűen azért, mert rájöttem, hogyan kell kizárni a világot. És talán csak én élvezem, talán csak én látom meg mögötte a művészetet. De ez teljesebb és egészebb emberré tesz!
Ha teheted énekelj néha...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése